Araba Üretimi Nasıl Olur ?

Tedarikçi Zinciri

Otomobil imalat sürecini anlamak için, öncelikle montaj fabrikasını besleyen tedarikçi zincirini anlamalısınız. Günümüzde artık araçlar, dünya çapında 4000 üzerinde farklı noktada üretilen alt parçaların ana fabrikada birleştirilmesi sonucunda üretilmektedir. Aslında otomobil fabrikaları tedarikçilerden gelen bir çok alt parçanın birleştirildiği bir montaj noktası olarak düşünülebilir.
Şimdi otomobil fabrikalarındaki atölyeleri ve süreçleri inceleyelim.

Şasi

Şasi arabanın iskeletini oluşturan parçadır. Diğer bütün parçalar şasinin üzerine veya içine entegre edilir. Bu basitçe kaynatılmış bir yapının konveyör üzerinde hat boyunca ilerlemesi ve diğer bütün parçaların sırayla takılarak bitmiş ürüne dönüşmesidir. Motor, ön arka süspansiyon, yakıt tankı, şanzıman, tekerle ve fren sistemi gibi parçalar bu süreç boyunca takılmaktadır.

Gövde


[https://www.bmwusfactory.com/manufacturing/production-process/body-shop/] – BMW Amerika üretim tesisi, gövde kaynak ]
Yürüyen aksam şasiye takıldıktan sonra gövdenin inşa edildiği prosesi başlamaktadır. İlk önce taban sacı takılır daha sonra sağ sol çamurluklar tabandaki yapıya kaynakla birleştirilir. Bu adımı ön arka kapı direklerinin, gövde yan panellerinin, bagajın, kaputun ve tavanın takılması takip eder. Bu proseslerin hepsi robotlar tarafından gerçekleştirilir. Otomotiv sektöründe kaynaklı otomasyon oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır.

Boyahane


Araç boyamaya girmeden önce gövdenin oturup oturmadığı kalite kontrol takımı tarafından kontrol edilir. Kalifiye çalışanlar gövde üzerinde, göçük, aşınma, ve boyama prosesinin tamamlanmasını engelleyecek diğer deformasyonları kontrol ederler. Bu aşama tamamlandıktan sonra, araçlar korozyona yönelik kaplama, ilk kat boya, son kat boya gibi işlemlerden geçerek bir sonraki montaj istasyonuna doğru ilerler.

Montaj


[
Aracın gövdesi tamamen boyandıktan sonra iç parçaların takıldığı montaj alanına ilerler. Bu bölümde bütün iç parçalar araca takılır. Bu parçalar: gösterge paneli, konsol, kablo sistemi, iç aydınlatma , koltuklar, kapı paneli ve trim parçalar, tavan döşemesi, radyo, hoparlörler, cam, vites, fren ve gaz pedalları, taban döşemeleri, kapı fitilleri, ön ve arka kemerler, vs.

Şasi/Gövde Eşleştirme

Montajı gerçekleştirlen iki önemli montaj  en son olarak kontrol amaçlı eşleştirilir. Daha hızlı ve kararlı olması açısından bilgisayar ve kontrol makineleri tarafından gövde ve şasinin birbirine olan uyumu kontrol edilir. Eşleştirme testlerini geçen araç son kalite kontrol bölümüne geçer ve burada muayene edildikten sonra satış bayiisine gönderilmek üzere ilgili bekleme alanına sevk edilir.

Yorumlar